Contact met de klantenservice Oxxio

deklantenservice - klantenservice oxxioIk ben onlangs verhuisd en moest toen een nieuw energiecontract afsluiten. Ik besloot naar Oxxio te gaan, omdat ik daar goedkope groene energie kon krijgen voor een scherpe prijs. Voordat mijn abonnement definitief inging, wilde ik nog even contact opnemen met de klantenservice van Oxxio. Ik had nog een paar vragen met betrekking tot mijn maandelijkse betalingen. Contact opnemen met de klantenservice van Oxxio bleek lastiger dan gedacht. Voordat ik de juiste persoon te spreken kreeg, moest ik een aantal stappen doorlopen:

  • Juiste telefoonnummer opzoeken
  • Lastig keuzemenu
  • Verwijzing naar een andere afdeling

Om te beginnen moest ik het juiste telefoonnummer opzoeken. De klantenservice van Oxxio heeft verschillende nummers en had was even zoeken welke ik precies nodig had. Tegenwoordig heeft men liever dat je alle zaken via het internet regelt. Je kunt eenvoudig contact opnemen via een online formulier, maar je moet goed je best doen het juiste telefoonnummer te vinden. Steeds meer mensen vinden het fijn om hun problemen digitaal op te lossen. Voor die mensen is deze nieuwe aanpak natuurlijk zeer wenselijk! Hoe het ook zij, na enige tijd had ik het juiste nummer gevonden. Toen ik dit telefoonnummer belde, kreeg ik geen werknemer aan de lijn, maar kwam ik in een menu waarin ik een keuze moest maken. De klantenservice van Oxxio helpt klanten bij heel veel verschillende problemen; je moet natuurlijk wel met de juiste persoon in contact komen! Er was alleen een probleem: ik kon de stem aan de andere kant niet goed verstaan. Ik weet niet of dat aan mijn eigen oren lag, of aan de kwaliteit van de verbinding, maar de verschillende opties kon ik amper uit elkaar houden. Ik heb een aantal keer opnieuw moeten bellen om een keuze te kunnen wijzigen. Conclusie: het was geen eenvoudige opgave de juiste afdeling te pakken te krijgen. Toen het me eindelijk was gelukt een medewerker te spreken, bleek deze geen verstand te hebben van betalingen. Blijkbaar had ik ergens in het menu toch een verkeerde keuze gemaakt. Bel je met de klantenservice van Oxxio, bereid je dan voor op een uitdagend keuzemenu!

Klantenservice Oxxio: doorverbonden

Toen ik mijn verhaal had verteld aan de medewerker in kwestie, werd al snel duidelijk dat hij mij niet verder kon helpen. Hij moest mij doorverbinden met een andere afdeling. Gelukkig deed hij daar niet moeilijk over, maar het duurde wel even voordat ik de juiste persoon te pakken had. De klantenservice van Oxxio bestaat uit verschillende afdelingen die samenwerken, maar niet direct met elkaar verbonden zijn. Hij wist daardoor ook niet precies met wie hij me doorverbond. Toen ik zijn collega aan de lijn had, bleek deze niks van mijn verhaal te hebben meegekregen. Ik moest het hele probleem weer opnieuw uitleggen, dat koste weer tijd. Op een gegeven moment vroeg ik me af of het niet gewoon beter was geweest de telefoon op te hangen en opnieuw te bellen, dan had ik mijn verhaal niet twee keer hoeven doen. De klantenservice van Oxxio heeft me uiteindelijk uitstekend geholpen bij het oplossen van mijn probleem, het duurde alleen even voor ik de juiste persoon aan de lijn had.

Gelijk de juiste informatie

Pas later hoorde ik van mijn dochter dat er een site is om gelijk het juiste nummer te achterhalen. Op http://deklantenservice.nl/ vind je binnen no time het telefoonnummer dat je zoekt. Als je op zoek gaat naar de klantenservice van Oxxio, vind je een pagina met informatie over het bedrijf en een actueel telefoonnummer. Ook  vind je hier een geschreven versie van het keuzemenu. Je weet zo direct welke opties je moet selecteren om op de juiste afdeling terecht te komen!